Cum se justifica tariful solicitat pentru serviciul de paza umana?

Acest articol a fost publicat in data de 23 Noiembrie 2010, iar in anii 2011-2012-2013 s-a schimbat legislatia si odata cu aceasta si continutul articolului motiv pentru care va invitam sa vizitati varianta actualizata urmand linkul de mai jos:
VARIANTA ACTUALIZATA A ARTICOLULUI in 2013

VARIANTA ACTUALIZATA A ARTICOLULUI in 2012

Articolul publicat in 23 Noiembrie 2010:

Cauta firma de paza in chenarul de mai jos:

Doresc sa discut acest subiect intrucat in majoritatea licitatiilor pentru servicii de paza umana se solicita o justificare a tarifului, avand astfel siguranta respectarii legislatiei privind retributia salariatilor (salariul minim brut pe tara) si descurajarea muncii la “negru”.

Astazi, 23 Noiembrie 2010, valoarea salariului minim brut pe tara pentru meseria calificata de agent paza este de 720 lei. (600 lei x 1,2 coeficient meserie calificata).
Legea 333/2003 prevede ca fiecare agent care efectueaza serviciul de paza in Romania sa fie calificat, astfel incat obligatia participantilor la licitatie este sa elaboreze justificarea plecand de la 720 lei brut la norma legala de 170 ore.

Astfel, valoarea salariului orar minim brut pe tara este de 720 lei/170 ore = 4,235 lei/ora.

Un post de paza permanent insumeaza intr-o luna medie de 30,5 zile un numar total de 732 ore (24 ore/zi x 30,5 zile).

Presupunand ca un post de paza permanent este deservit de un numar suficient de agenti de paza (peste 4 agenti/post), astfel incat sa nu se efectueze ore suplimentare, atunci salariul lunar minim brut fara sporuri pentru toti agentii de paza ai unui post permanent este de: 732 ore x 4,235 lei/ora = 3100.02 lei;




Intr-o luna sunt 244 ore(30,5 zile x 8 ore) de noapte (in intervalul 22:00 – 06:00), care conform contractului colectiv de munca la nivel national se platesc cu un spor de 25%.
Sporul lunar de noapte pentru un post de paza este de 244 ore x 4,235 x 25% = 258,33 lei;

Codul muncii prevede ca fiecare salariat are dreptul la concediul de odihna anual echivalent cu un salariu lunar.
Costul lunar al concediului de odihna pentru un post de paza este: 3100.02 lei / 12 luni = 258.33 lei

Conform legislatiei in viguare, exista 11 zile libere declarate oficial care trebuie compensate cu un spor de 100%.
Costul lunar al acestui spor obligaoriu este de ( 11 zile x 24 ore/zi x 4,235lei/ora ) / 12 luni = 93,17 lei;

Astfel salariul MINIM brut pentru un post de paza permanent este de 3100.02 lei(salariul de baza) + 258.33 lei(spor de noapte) + 258.33 lei(concediul de odihna) + 93,17 lei(zile libere) = 3709.8 lei/luna

Orice societate de paza inregistrata in Romania plateste statului propriile contributii raportate la salariul brut in valoare de 27,95% si anume suma de 1036,89 lei;

Astfel cheltuielile directe raportate la salariul minim brut pe tara sunt de 4746,69 lei/luna

La aceste cheltuieli se adauga costuri indirecte cum ar fi:
1. Echipamentele si dotarile agentilor de paza: uniforme, tomfe, bastoane, sprayuri iritant-lacrimogene, lanterne, fluiere, statii-telefoane etc
2. Regia societatii: salarii personal auxiliar si de conducere, costuri dispecerat, intretinere si reparatie parc auto, controlul agentilor de paza, chirii, impozite, taxe (alte decat cele legate de salarii), angajari personal, cheltuieli de intretinere sedii, logistica, instruire si scolarizare agenti, asigurari(casco,rca) si asigurari de risc profesional si alte cheltuieli neprevazute
3. Tichete de masa
4. Profitul societatii

Practic este imposibil ca o societate sa nu aiba cheltuieli indirecte, dar cu toate acestea unele firme de paza sustin la licitatii ca au costuri nule cu cheltuielile indirecte intrucat dispun de toate aceste echipamente iar profitul dorit este zero.

Concluzionam ca un tarif minim orar (daca cheltuielile indirecte sunt ZERO ) ar fi de 4746,69 lei/732 ore = 6,48 lei/ora + tva

Spre suprinderea noastra, s-au castigat licitatii si cu 5 lei/ora, de unde reiese clar ca aceste licitatii sunt “ARANJATE”.
Aranjate inseamna ca Autoritatea Contractanta incalca legea si desemneaza castigatoare o oferta cu un tarif prea mic pentru a putea executa servicii de paza, intrucat nu pot respecta salariul minim brut pe tara si codul muncii, neputand justifica costul.
La prima vedere pare ca statul ar avea de castigat, dar de fapt firma de paza care castiga astfel de licitatii are un aranjament cu conducerea institutiei sa vina cu un cost orar foarte mic pentru a castiga, urmand ca ulterior sa mareasca substantial tariful printr-un Act Aditional sau sa lucreze cu un dispozitiv de paza redus fata de cel prevazut in caietul de sarcini. In ambele cazuri, Autoritatea Contractanta incalca legea, iar persoanelor din conducere ar trebui sa li se faca dosar penal.
In mod normal orice contestatie bazata pe aceste argumente ar trebui sa fie luata in seama, iar Autoritatea Contractanta obligata sa respecte aceste prevederi legale.

In cazul in care detineti infromatii cu privire la licitatii de paza “dubioase”, va rugam sa ne scrieti un articol ce va fi verificat si daca este autentic va fi publicat pe site. Publicarea lui pe site inseamna publicarea pe toate motoarele de cautare cunoscute (google, yahoo,..etc)
Totodata va invitam sa elaborati contestatii catre Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor pentru orice tarif mai mic de 6,48 lei/ora si agent, fara TVA. Justificarea o aveti mai sus.

Haideti sa facem ceva si sa stopam furtul prin contractele de paza cu statul umflate la maxim!

Iti place? Share pe Facebook:
Acest articol a fost publicat în Diverse, Legislatie, Legislatie paza si protectie, Paza si protectie, Stiri. Salvează legătura permanentă.

65 răspunsuri la Cum se justifica tariful solicitat pentru serviciul de paza umana?

  1. Pingback: CFR a atribuit contractul de paza si control acces in statia CF Bucuresti Nord catre firma de paza ASG SECURITY la pretul de 5,29 lei/ora. | Serviciile de paza si protectie din Romania

  2. Staicu Diana spune:

    Extrem de interesant si util articolul dvs. O singura nelamurire am, pe care nici contabilul nici juristul firmei nu au reusit sa o explice. Are voie un agent de paza sa lucreze in ture in sistemul 12 cu 24? In caz afirmativ, cum se va calcula salariul sau?
    Multumesc anticipat pentru raspuns.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 1

    • root spune:

      Am sa va raspund conform vechilui cod al muncii intrucat cel nou nu a fost definitivat.

      Dupa cum stim cu totii, programul agentilor de paza este in marea majoritate a cazurilor 12/24 pentru posturile cu program permanent.
      Programul este legal intrucat codul muncii prevedea ca orice angajat trebuie sa aibe cel putin 24 ore libere dupa o tura de 12 ore. (nimeni nu are voie sa lucreze ture de 24 ore conform codului muncii)

      Problema este ca tot codul muncii prevedea ca media orelor calulcata la 3 luni pt orice angajat nu are voie sa depaseasca norma legala de 8 ore/zi = ~170 ore/luna;

      Daca tineti un angajat timp de 2 luni la program de 12/24 el va face apox. 480 ore dar el nu are voie sa faca mai mult de 170 x 3 = 510 ore la 3 luni ceea ce inseamna ca in a 3-a luna nu aveti voie sa il folositi mai mult de 30 ore.

      Totodata daca folositi un salariat 240 ore/luna trebuie sa platiti un spor de 100% pentru ore suplimentare ceea ce inseamna ca trebuie sa ii platiti 70 ore dublu.

      Tariful pe ora al unui salariat = salariul de baza/170 ore.

      Daca toate firmele de paza ar lucra conform codului muncii, pretul minim al orei de paza ar fi in jur de 9 lei + TVA.

      Succes cu ITM-ul ca de acum controalele se vor intensifica.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 22 Thumb down 0

  3. f..k bok spune:

    aici e buba deoarece acest guvern de k nu doreste reglementarea si impozitarea societatilor de paza si itm e manjit,cum ……. ala de la itm vede pe fisa de lichidare lunara ca un paznic a luat un salariul de 450-480 ron la o mare firma de paza si nu comenteaza nimic….cine e atunci hotul? Ala care fura din magazine de 20ron sau firma care nu plateste statului impozitul real de vreo 500-700ron la un numar de vreo 3000 angajati? Bok si Base sa va….

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 1

    • Nicu spune:

      Daca legea s-ar respecta, salariul unui agent de paza ar fi in jur de 1300 lei/luna net, iar tariful orei de paza ar ajunge la 10-12 lei/ora + TVA. Beneficiarii serviciilor de paza din Romania nu pot suporta o asemenea cestere de tarif, iar cresterea numarului firmelor de paza la peste 1300, nu face decat sa scada pretul si sa creasca munca la negru partiala si totala si implicit fraudarea statului cu ajutorul si cu buna stiinta a celor care il conduc.
      ITM-ul este neputincios in nu are cum sa dovedeasca munca la negru partiala. Ei verifica ca angajatul sa aibe contract de munca inregistrat, sa respecte numarul de ore maxim permis, sa fie trecute toate sporurile in stat, sa fie platit concediul, sa existe un pontaj…etc.
      Acum nu putem nega ca daca folosim 4 oameni pe post permanent platiti cu salariul minim pe economie firmele sunt ok si nimeni nu are ce sa le faca deoarece respecta legea.
      Dar majoritatea frmelor nu respecta legea si patronii se gandesc cum sa faca sa fraudeze statul pentru a scoate un tarif cat mai mic astfel incat sa castige licitatii.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0

  4. emil spune:

    foarte interesant subiectul si bine punctat, cu tot respectul pentru dumneavoastra, prezint un calcul simplu de ………..frauda
    Ex. 2 posturi de paza- teoretic 8,5 agenti la 170 ore/agent pe luna cu angajare
    In Practica = 6 agenti(cate 3 pe post de paza) program de lucru 24/48
    cu un salariu de 700 ron/luna/ agent paza. Nici ITM-ul nu a luat nicio masura impotriva firmei de paza. Asa se demonstreaza cei 5 lei(roni)/ora la un contract.
    un pret corect ar fi fost de 9,5 roni/ora cu un profit de cca.1,75 ron

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 1

  5. ion spune:

    asa este sunt hotii si cu itm arata pontaje false cu alte semnaturi
    dar asta e suntem in romania si am salar de paznic 550 ron

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 2

  6. ion spune:

    trebuie dati in judecata
    ei cum nu pun sa stam drepti in piciore cu 550ron pe luna 220 ore lucrate

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 2

    • root spune:

      dar unde lucrati? daca tot spunem haideti sa spunem lucrurilor pe nume.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 1

  7. Adriana spune:

    Firma de paza SECURIT – FORCE SRL , din Bucuresti , ne plateste cu 3,4 lei ora NET !
    Adica , la 240 ore pe luna , castigam in mana 816 lei .
    Firma este a domnului ION ION TIRIAC !

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 1

  8. vasile vultur spune:

    LUCREZ LA O FIRMA DE PAZA 2 ZILE CU 2 ZILE(11.30 ORE PE ZI) DUMINICA 10 ORE SI SUNT PLATIT CU 700 LEI ,PATRONUL SUSTINAND CA NU REALIZAM NECESARUL DE ORE

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1

  9. ion mihai spune:

    ,,Codul muncii prevede ca fiecare salariat are dreptul la concediul de odihna anual echivalent cu un salariu lunar”
    1.salariu lunar a unui agent nu poate fi 258.33 lei/pamant(desi unii escroci si l-ar dori)
    2.costul lunar al concediului de odihna e mai degraba 3100.02 lei:4agenti=775lei/luna….

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0

    • root spune:

      costul lunar pentru 4 agenti este 258.33 lei.
      COSTUL LUNAR se inmulteste cu 12 luni si obtineti costul anual.
      concediul e de 20 zile lucratoare = o luna

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

      • ion mihai spune:

        755lei/luna/agent sunt costuri pt CO pentru perioade de contract mai mici de un an (4 luni-6 luni). Pentru intervalul unui an, intr-adevar se foloseste o rezerva timp de 4 luni, iar costul se diminueaza la aprox. la 258.33lei/luna…..

        Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 1

  10. suspectu spune:

    sal, intradevar situatia este complicata atat pentru firma de paza cat si pentru agent.
    eu am fost angajat al celor de la securit force dar aveam un tarif in jurul sumei de 4,5ron/ora dar asta era la complexul stejarii cu un program de 24//48 si cu multe magarii financiare ce-i drept.
    am plecat de la ei si am de gand sa-mi fac propria firma de paza si ce pot spune:
    -dupa mai multe discutii cu econimisti,contabili,juristi (toti fiindu-mi prieteni) mi-au spus ca este greu sa scadem tariful/ora sub 10ron aici nemai punand la socoteala profitul firmei deoarece nu iesim cu banii in caz ca dorim sa lucram legal fata de angajat.
    facand calculul de 4agenti cu program de 12ore prin rotatie per post..suma ar fi exorbitanta pentru client fata de ceea ce ofera piata…pacat. sunt obligat sa incalc legea ca sa am profit sau ca sa platesc angajatul utilizand sumele oferite de alte firme…

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0

    • suspectu spune:

      in rrromania este greu sa muncesti legal nu ilegal..indiferent ca e vorba de angajat sau angajator…

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0

      • root spune:

        Este foarte adevarat ce ai spus mai sus. Pretul pietei nu te lasa sa muncesti legal dar un pret de 10 lei/ora iti permite sa te apropii de legalitate iar daca lucrezi cu 4 agenti/ un post permanent fiecare face in medie 183 ore/luna (170h norma si 13 suplimentare) ceea ce e ok si pt ITM ca odata la cateva luni ii dai liber si ai ajuns la media impusa prin codul muncii.

        Programul de 24/48 este ilegal din toate pct. de vedere.
        1. Codul muncii prevede ca dupa 12 ore trebuie sa ai pauza cel putin 24 ore, deci nu ai cum sa lucrezi o tura de 24 ore.
        2. Agentul de paza face 244 ore/luna in medie ceea ce inseamna ca depaseste cu mult limita impusa prin Codul Muncii ca medie.

        Un program cat de cat legal RECOAMNDAT si de inspectorii ITM pt paza care respecta si zilele de repaus saptamanal este 12/24/12/48 (echivalent cu 12/36 dar acesta nu e ok ca nu ai 48 ore consecutiv libere /saptamana)

        Supravietuiesti doar daca te adaptezi.

        Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0

  11. valbo17 spune:

    Pentru transportul valorilor cam care ar fi calculul salariului orar?
    Va multumesc

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 3 Thumb down 0

    • root spune:

      Calculul salariului orar este acelasi pentru orice post de paza cu mentiunea ca totul depinde de programul de lucru. Cel mai la indemana este calculul salariului pentru un post permanent pentru ca aici se cunoaste nr total de ore /luna.

      Da-mi programul tau de lucru si te ajut cu un calcul simplu.

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

  12. Xtin spune:

    eu nu am inteles o chestie cu salariul .( este vorba de o mare firma de paza , un SRL din constanta, care a fost infiintata in 2010 si unicul actionar este o firma de paza care apartine de stat) vorbesc acum de salariul pe luna august. pe fluturasul meu scrie ca salariul de baza este 670 . am lucrat 240 de ore . adica la program de 24/48. si am primit un salariu in mana de 608 si 21 x 9 lei tichete de masa =189lei . cum este posibil asa ceva . am fost la sediul firmei si toti dau din umeri si incep ca s-au platit orele suplimentare ca etc etc . luna aceasta am facut un calcul al orelor conform graficului de serviciu si rezulta 13 ture x 24 ore = 312 ore /luna . am colegi din alte posturi care au lucrat atatea ore in lunile anterioare si au primit in mana 760 lei si 21 x 9 lei tichete de masa . NIMENI nu face si nu spune nimic . stiam ca turele de 24 / 24 sunt acceptate in cadrul armatei dar in regim si conditii speciale . ce se poate face in aces caz . astept un raspuns pe adresa de e-mail daca este posibil . multumesc .

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

    • root spune:

      Programul de 24 de ore este interzis pentru orice societate comerciala, chiar si de paza.
      In codul muncii scrie ca dupa 12 ore de munca este obligatoriu ca orice salariat sa aiba un repaus de 24 de ore.
      Daca aveti salariul de 670 lei BRUT inseamna ca aveti 670 lei/170 ore = 3,94 lei/ora brut. La norma de 240 ore trebuie sa luati salariul astfel:
      -salariul realizat conform orelor lucrate: 240 ore x 3,94 lei/ora = 945 lei
      - sporul orelor suplimentare 75%: 240-170 =70 ore suplimentare x 3,94 lei = 206 lei
      - sporul orelor de noapte 25%: 80 ore x 3,94 lei x 25% = 79 lei;

      TOTAL SALARIU BRUT: 945+206+79 = 1300 lei BRUT = 890 lei NET (IN MANA) (puteti sa includeti aici si valaorea tichetelor de masa)

      Va rog sa ne spuneti numele companiei la care sunteti angajat.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0

      • bub spune:

        buna seara
        in lunsa septembrie am lucrat 240h adica 10 ture a 24h siam primit 800ro////vreau sa stiu daca e corect???? mentionez ca nu am primit fluturas de salariu etc
        va multumesc

        Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

        • root spune:

          In primul rand codul muncii interzice turele de 24 ore.
          In al 2-lea rand daca ati lucrat 240 ore trebuia sa luati minim 890 lei dupa calculul simplu de mai sus la salariul minim pe economie.

          Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

  13. Xtin spune:

    am uitat sa mentionez ca suntem 3 oameni in post . iar unul intra in concediu timp de 2 saptamani . au schimbat data de salariu de 2 ori pana acum , au venit cu un act aditional atasat la contract pentru aceasta modificare , dupa toata aceasta chestie nu numai ca au schimbat data nici nu baga salariile la timp, le baga dupa aproape o saptamana si tot atunci doar 50 % din el .

    Am fost la o banca pentru ami face un card descoperit . de la banca mi s-a dat o adeverinta de salariu care trebuia completata la contabilitate . pe langa faptul ca banca nu mi-a aprobat cererea , pe acea adeverinta de salariu era bifat ca firma este de stat nu este SRL . de ce asa ? cand am pus acesta intrebare la o sedinta nimeni nu a scos un sunet , DAR NIMENI !!! ce se poate face ?

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

    • root spune:

      Cel mai bine este sa va informati si sa mergeti sa discutati direct cu sefii salariul dvs. Un om informat este un om castigat!
      Sunt sigur ca daca stiti sa puneti problema ei va vor asculta si veti avea o retributie meritata.

      Daca ii reclamati la ITM sau oriunde nu rezolvati nimic intrucat nu este foarte usor de demonstrat realitatea iar din condei lucrurile pot fi aduse sub forma dorita.

      E o practica des aplicata in Romania esentiala supravietuirii.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

  14. BOBO spune:

    Am lucrat la Protect Security in Bucuresti, obiectiv firma de birouri Cegedim in Baneasa. Program “teoretic” de noapte 12 cu 36, Sambata si Duminica cate 24 ore pe rand, fiind decat 2 agenti de paza pe obiectiv. Cele 12 ore pe tura au fost de fapt cate 14, de la ora 18:00 seara pana la 08:00 dimineata in cursul saptamanii, total 270 de ore pe luna , salariul 950 ron. Nici un liber, nici un spor de noapte. E de ras cat aveam pe ora….Le-am spus pa-pa, in 2 luni nu au fost in stare sa imi faca nici carte de munca

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

    • root spune:

      Acest program de noapte este clasic in Romania. Sunt multe societati care vor sa isi asigure paza doar pe timp de noapte si in weekend si astfel se lucreaza o noapte DA, una NU, sambata si duminica ture de 24. Acest program nu este ok din pct. de vedere legal deoarece se efectuaza ture de 24 ore.
      Totusi o varianta cu doi oameni /post si un program legal nu prea se poate. Pe da alta parte postul insumeaza lunar astfel:
      21,5 zile lucratoare x 12 ore/noapte = 258 ore;
      9 zile de weekend x 24 ore = 216 ore;
      Total ore: 474 ore/post pentru o luna medie (de 30,5 zile)

      Daca ar lucra 3 agenti/post s-ar face 474ore/3 agenti = 158 ore ceea ce ar insemna ca nu se face nici norma de 170 ore/luna (lucru inacceptabil). Prin urmare se aplica solutia de 2 oameni/post.

      O varanta corecta ar fi ca cel de-al 3-lea om sa fie folosit la mai multe posturi astfel incat cei 2 oameni titulari sa aiba week-enduri libere. Dar asta implica un management mai bun din punct de vedere al repartizarii oamenilor in posturi si firmele nu vor sa se complice.

      Ati spus ca luati 950 lei net. Daca sunteti incadrat la salariul minim brut de 670 lei/170 ore si faceti peste 240 ore cam atat vine salariul net incluzand aici sporul de noapte si sporul de ore suplimentare. (aveti un calcul mai sus pentru 240 ore unde salariul net iese 890 lei).

      Contractul de munca nu a fost inregistrat la ITM? Atentie ca acum contractele se inregistreaza pe internet inainte cu o zi de a incepe munca. Cine nu respecta regula are amenda 5000lei/angajat.
      Carte de munca NU MA EXISTA. Exista o evidenta in Registrul de Evidenta al Salariatilor de la ITM si acolo aveti toate datele.

      Revin cu zicala: ” Un om informat, este un om castigat!”

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0

  15. chappy spune:

    Buna ziua, ati putea sa-mi spuneti daca, la un program de lucru 12/24/12/48, in salariu net de 750 lei, fara bonuri sau alte beneficii, este inclus si sporul de noapte?….si o alta intrebare, conform noului cod al muncii, care este nr. de ore/luna/angajat, diferenta, in cazul meu, se considera ore suplimentare si ar trebui platite?

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 1

    • root spune:

      Programul de 12/24 – 12/48 este echivalent ca nr. de ore cu un program de 12/36 ceea ce inseamna ca lunar efectuati 1/4 din nr total de ore deci 732 ore/ 4 = 183 ore (in medie).
      Conform codului muncii norma lunara de lucru este de 170 ore, ceea ce inseamna ca faceti in medie 13 ore suplimentare ce trebuie platite cu spor de 75% (minim) sau compensate in ore libere platite (in acest caz echivalent cu un spor de 100%).

      Probabil ca aveti salariul brut pe contractul de munca intre 670-800 brut .
      caz 1.
      Daca aveti 670 lei brut (670/170ore=3,94 lei/ora brut) inseamna ca salariul lunar brut realizat mediu este:
      (183 ore x 3,94 lei) + (13 ore x 3,94 lei x 0,75) + (60 ore noapte x 3,94 lei x 0,25) = 721+ 38 + 60 = 819 lei brut = 615 lei net.

      caz 2.
      Daca aveti 800 lei brut (800/170ore=4,7 lei/ora brut) inseamna ca salariul lunar brut realizat mediu este:
      (183 ore x 4,7 lei) + (13 ore x 4,7 lei x 0,75) + (60 ore noapte x 4,7 lei x 0,25) = 860+ 45 + 70 = 975 lei brut = 724 lei net.

      In cazul in care salariul dvs. brut pe contractul de munca nu depaseste 850 lei brut, societatea se incadreaza legal in cei 750 lei NET.

      Sa stiti ca acest program este chiar recomandat de catre ITM pentru firmele de paza cu posturi permanente intrucat respecta si repaosul de 48 ore libere /saptamana, nu depaseste (cu mult) nr orelor de baza si respecta cam tot codul muncii (cu mici exceptii nesemnificative).

      Succes

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 1

      • Sandu Gabriela spune:

        Buna ziua! Lucrez la o firma de paza. Programul este doua zile de zi cate 12 ore, 24 ore libere, apoi doua nopti a cate 12 ore. doua zile libere si de la capat! Cele 4 zile sunt consecutive. In concluzie, lucram 20 de ture in lunile de 30zile si 21 ture in lunile de 31 zile.
        20ture x 12 ore= 240 ore/luna.
        Salariul este 670 net, fara stat sau fluturas. Avem transport asigurat pe distanta de 40 km dus-intors.
        Intrebarea mea este daca acest program este legal si ce salariu ar trebui sa primim pt orele suplimentare. Mentionez ca lucrez si sarbatorile legale din luna decembrie. 1 dec.,25dec.,31dec-1ian., 2 ian.
        Va multumesc.

        Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 1

  16. Pingback: Salariul unui agent de paza in Romania | Firme de paza | Serviciile de paza si protectie din Romania

  17. Pingback: Agent de paza in Romania | Firme de paza | Serviciile de paza si protectie din Romania

  18. JOHN spune:

    BUNA SEARA LA UN SALARIU DE 720 FARA BONURI , CU UN PROGRAM DE LUCRU DE 15 ORE ( DE LA ORELE 17- 08)IN CURSUL SAPTAMINII ,IAR SIMBATA SI DUMINICA 24 ORE FIIND DOAR 2 AGENTI DE PAZA (O ZI UNUL O ZI ALTUL), LUCRIND CONTINUU DE SASE LUNI DE ZILE , V-AS RUGA SA-MI SPUNETI CAM CIT AR TREBUI SA FIE SALARIU SI DACA ESTE LEGAL?

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

  19. JOHN spune:

    AM OMIS SA VA SPUN SALARIU BRUT720 IAR NET 544. MULTUMESC

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 1

  20. root spune:

    Buna seara,
    La programul mentionat fiecare din cei 2 agenti efectueaza un nr. mediu de cca. 270 ore / luna din care cca. 122 sunt ore de noapte (22-06).
    Salariul de baza brut de 720 lei va ofera un tarif orar brut de 720lei/170ore = 4,24 lei/ora.
    Salariul realizat se calculeaza astfel:
    1. 270 ore x 4,24 lei/ora = 1144,8 lei;
    2. spor noapte = 122 ore x 4,24 lei/ora x 25% (sporul) = 129,32 lei;
    3. Alte sporuri (suplimentare, vechime, conditii deosebite,..etc) daca sunt prevazute in contract.

    SALARIUL LUNAR BRUT REALIZAT este : 1144,8+129,32 = 1274,12 lei

    NET = 929 lei/luna.

    Bonuri primiti?

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 3 Thumb down 0

  21. Un angajat spune:

    Buna ziua.Sunt angajat la Security Protection Group de 3 luni cu un program de 24/48.Salariul oferit in mana este de 700 ron/luna.Transportul este gratuit pe o distanta de 60km.Pe langa magariile,demoralizarile,intimidarille cat si stresul in care sunt tinut tura de tura de catre seful de obiectiv nici la ITM nu cred ca sunt inregistrat,iar eu n-am primit o copie a contractului.
    Daca tot nu era de ajuns ,acum trebuie sa mai suport si amenintarile,jignirile si presiunile psihice din partea unui coleg care e mana in mana cu “seful”.Mentionez ca dansul e la poarta principala unde face spaga ca un milog aproape din orice.O parte ii revine si sefului de obiectiv pentru tigari,covrigi,etc.Cu toate acestea sunt nevoit sa stau 24 h (fara sa inchid un ochi) pentru un salariu mizerabil.In aceeasi situatie la aceesi firma sunt majoritatea angajatilor.Ar avea vreun efect o sesizare catre ITM?

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

    • root spune:

      Acest tratament li se apica tuturor celor carora li se asigura gratuit tranportul. Si asta se intampla pentru ca sunt luati din zone unde nu exista locuri de munca iar acei oameni depind de serviciu.
      Asa cum am spus mai sus, programul de 24/48 este ilegal si oricand puteti face reclamatie in acest sens. O copie dupa contract puteti cere oricand pentru ca e dreptul dvs. Parerea mea este sa cereti o adeverinta de venit pentru un motiv inventat: primarie, scoala copil, banca…etc iar ei cu siguranta nu va vor elibera adeverinta daca nu aveti contract de munca.
      In ce obiectiv lucrati? Este expus publicului? ITM-ul mai face si vizite inopinante la locatiile publice.
      Trebuie sa stiti ca amenda este de 5000 lei pentru fiecare om gasit fara contract iar daca sunt gasiti peste 3 oameni fara contract administratorul raspunde penal cu inchisoare sau amenda penala si nu mai isi face firma de paza ani buni chiar dc ia doar amenda penala.
      Va mai spun ca orice sesizare la ITM, fie ea si anonima, se descopera tot cu colaborarea lucratorilor de la ITM si cu promisiunea ca nu va vor face nimic.
      Am experienta de 20 ani in domeniu si am asistat la cel putin 30 controale ITM-SSM in toata tara.
      Cel mai bine este sa va faceti treaba, sa fiti respectuos cu colegii si sefii si sa ii lasati sa inteleaga ca stiti foarte bine legislatia si neregulile care se fac dar ca sunteti dispus sa le acceptati doar cu conditia ca ei sa isi revizuiasca atitudinea.
      Daca faceti reclamatie, vor lua o amenda de 500 lei si va vor da afara cu prima ocazie mai ales ca acum codul muncii le permite.
      Succes

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

  22. Un agent spune:

    Citind toate cele spuse mai sus… incep sa ma simt cam tras in piept. Lucrez la o firma de paza din Deva de aproximativ 8 luni. La acest obiectiv suntem 4 agenti de paza. Pe timp de zi suntem cate 1 iar seara intra o dublura. Programul este de 24 / 48 si, prin rotatie fiecare cate o saptamana pe luna, 12 / 12 (dublura pe timp de noapte) asta insemnand ca 7-8 zile pe luna intru noapte de noapte in tura. In medie facem lunar undeva peste 260 de ore, in unele cazuri ajungandu-se chiar si la 300, tariful pe ora fiind de 3,2 lei. Am banuit ca nu e chiar ok programul asta dar, citind alte situatii, imi dau seama ca ce facem noi aici este chiar o bataie de joc. Ca masuri m-ati sfatui sa iau… asta in caz ca exista asa ceva?

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

    • root spune:

      Buna ziua,
      Toate firmele de paza depasesc norma de 180 ore si nu este o crima ca va pun sa lucrati 240 ore DAR, asa nu inseamna ca nu va puteti cere drepturile:
      1. Nu lucrati mai mult de 12 ore. Turele de 24 ore sunt ilegale, solicitante pentru salariat si foarte riscante pentru firma de paza si cea beneficiara, deoarece omul poate ceda in decursul celor 24 ore si atentia nu mai este aceeasi.
      2. Solicitati un salariu mai mare motiviand astfel:
      a) codul muncii obliga la un spor de 75% pt orele suplimentare. Cereti 5,6 lei/ora pentru orele care depasesc norma de 240.
      b) orele de noapte se platesc cu 25% mai mult ceea ce inseaman un tarif de 4 lei/ora pentru intervalul 22:00-06:00
      3. Solicitati eventul angajarea celei de-a 5-a persoane pentru a va face un program mai lejer
      4. Puneti-va de acord si cu colegii si faceti toti o solicitare in scris semnata de toti. Este bine sa nu se stie cine e initiatorul cu toate ca se poate afla usor de la colegi.
      Orice amenintare cu ITM este inutila si de aceea va recoamnd o abordare amiabila, o negociere.

      Cu stima,

      Admin paza.me

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

      • Un agent spune:

        In primul rand va multumesc pentru atentia acordata. In al doilea… negocierea este egala cu 0 in firma noastra. Am auzit cazuri dinaintea angajarii mele in firma asta, in care cativa angajati au cerut ca sporul de noapte sa fie platit. Imediat li sa zis ca daca nu le convine “regimul” sa plece pentru ca doritori pentru angajare sunt cu zecile. In concluzie, pe la noi se aplica sloganul: “Taci si inghite daca nu du-te tare.” Cu toate astea mai au si pretentia ca angajatul sa-si faca treaba ca la carte ori… in primul rand programul este unul incarcat, iar in al doilea, stimulul financiar este jenant.

        Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

        • root spune:

          Un motiv suplimentar ar fi cresterea salariului minim brut pe tara. Vedeti articolul de mai jos.

          Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

  23. JOHN spune:

    BUNA ZIUA! VA ROG SA-MI CALCULATI LA UN SALARIU DE 720 RON CU 270 DE ORE PE LUNA , SAMBETE, DUMINICI 120 DE ORE , PROGRAMUL FIIND DE LA 17:00 – 08:00 , FARA BONURI DE MASA , FARA TRASPORT, CE SALARIU SE CUVINE? MENTIONEZ CA SUNTEM DOAR DOI AGENTI DE PAZA SI LUCRAM TIMP DE 7 LUNI FARA CONCEDIU SAU LIBERE ( O ZI DA UNA NU). MULTUMESC!

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 0 Thumb down 0

  24. JOHN spune:

    CAT VA FI SALARIU MARIT DE LA 1 IAN. 2012 , DACA SALARIU VECHI BRUT A FOST 720 RON?

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

  25. popescu spune:

    domnilor va rog spuneti-mi daca firma sc signovince srl nu plateste ore de noapte, tichete de masa, transport, un pahar cu apa macar pot sa-i dau in judecata ? personal da astept si parerile dvs

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

    • Robi spune:

      Parerea mea e sa iti dai demisia…daca nu iti convine…te obilga cineva sa lucrezi acolo? Fratilor nu va convine unde lucrati schimbati locul de munca.

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

  26. dutescu dan marcian spune:

    lucrez in domeniul pazei si securitatii de peste 12ani 5ani si 4luni pe supermarcheturiledin bucuresti la firma trans guard securty si luam 4.20pe ora timp de 5ani foarte corecti ca firma cate ore faceai pe luna atatia bani castigai,numai ca firma profi rom food a refuzat sa plateasca aceste tarife si au renuntat la noi si aluat alta firma care ofera 3.3pe ora.asta acum ami caut si numai tarife din acestea ofera 2lei ,3lei pe ora .nu se mai vrea nici servicii de calitate nimic si beneficiarii atata pot oferii si alte firme se bucura ca au castigat obiectivul anume ,si sunt unii care accepta 500-600ron pe luna parca zici ca mam intors cu 12ani in urma.pacat de munca pe care am depuso in toti acesti ani dar nici o data nam sa pot accepta bataia lor de joc.inco data mersi trans guard pentru ce a ce miai oferit .cea mai buna firma si mersi inco data.sanatate

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

    • root spune:

      Criza financiara a determinat o scadere a pretului pe ora de paza la nivel national si prin urmare a calitatii serviciilor. Agentii de paza buni cauta salarii decente iar in cazul in care nu reusesc sa gaseasca, se reprofileaza pentru ca trebuie sa recunoastem ca indiferent ce meserie aveti, daca suntenti constincios si vreti sa munciti, veti fi bun in orice domeniu ati activa.
      Problema este ca scaderea calitatii serviciilor de paza incureajeaza infractorii sa actioneze mai des acolo unde agentii de paza nu sunt vigilenti.

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

  27. claudiu spune:

    sallutare//eu lucrez la o firma de paza/an conditi mult mai grele,lucrez 24/48,fac 240 de ore /si iau salariu de 600ron/firma se numeste initiativa srl motru/problema e ca lucrez pe un circuit de banda al unei cariere ,circuitu find de 800 metri ne find iluminat /vara dea bia facand rost de apa an cariera

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

    • root spune:

      Buna ziua,
      Sunt cateva lucruri care trebuie sa le stiti:
      1. Programul de 24 ore/tura este ilegal, este inuman si nu este eficient pentru serviciul de paza. Este folosit de pompieri, intrucat ei intervin doar in caz de nevoie iar in rest stau in pat si se relaxeaza, dorm, etc. Nu este cazul agentului de paza care trebuie sa fie atent non stop.
      2. Riscul de accident de munca in cazul dvs este f mare datorita mai multori factori:
      a) oboseala(tura de 24 ore)
      b) lipsa iluminatului
      c) mediul de lucru
      3. Lipsa apei (dupa cum spuneti) duce la dezhidratare si ce serviciu de paza oferiti in aceste conditii?

      Stiu ca in zona dvs. este foarte greu sa gasiti ceva de lucru si sunteti nevoit sa acceptati 600 lei/luna pentru lucru in conditii mizere si un program insuportabil. Dar daca lasati lucrurile asa, unde o sa ajungem cu totii?

      Mergeti la conducerea societatii de paza si spuneti-le sa va ofere conditii decente.

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

  28. Agent de paza 001 spune:

    Salutare , lucrez la firma S.C. TEAM GUARD S.R.L pe un program 12/36 ore in timpul saptamanii si 24 d ore in weekend (stiu ca din start “EI” pornesc in ilegalitate cu cele 24 de ore din weekend ) prestez aproximativ 240 d ore pe luna , fara sporuri de noapte , fara ores suplimentare fara sambete/duminci/sarbatori taxate dublu … in definitiv eu in mana iau 3 lei p ora 240×3=720 lei + bonuri de 7 lei pt fiecare tura , acuma (ianuarie) ne-au scos bonurile si ne-au adaugat 0.50 bani pe ora , vreau sa stiu cate ilegalitati comite firma , cati bani ar trebuii sa iau pe acest program si daca exista o sansa sa imi recuperez munca prestata si neplatitia pana acuma (lucrez de un an de zile la ei ) P.S. Nu ni se da fluturas de salariu , suntem stipulati in contract cu salariul minim p economie si desi lucrez de mai mult de 3 luni , nu mi s-a intocmit atestat … astept un raspuns , multumesc anticipat !

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

    • root spune:

      Buna ziua,
      Am vazut mesajul dvs. si doresc sa va supun atentiei urmatoarele aspecte:
      1. Am observat ca tariful orar net este de 3,5 lei, ceea ce inseamna ca la 240 ore lucrate luati cca: 840 lei net.
      2. Ati spus ca salariul din contractul de munca este minimul pe economie, adica 750 lei BRUT, ceea ce inseamna 566 lei NET. Practic, daca dvs. lucrati 170 ore, trebuie sa primiti 566 lei in mana iar dvs. primiti 840 lei pentru programul mentionat. Cred ca aceasta suma include si sporul pentru orele de noapte.
      3. Referitor la tura din week-end de 24 ore, este intradevar impotriva codului muncii sa lucrati mai mult de 12 ore, dar avand in vedere ca se intampla doar odata pe saptamana poate fi trecuta cu vederea aceasta abatere chiar si de organele de control.

      Faptul ca nu aveti atestat, inseamna ca nu sunteti calificat si prin urmare nu ar trebui sa lucrati in acest domeniu. Aici sunteti atat dvs. in neregula cat si firma care ar trebui sa va dea afara sau sa va puna sa faceti de urgenta cursurile de calificare.

      Firma nu v-a platit salariul la timp? Ati spus ca ati prestat timp de un an si nu ati fost platit.

      Sincer sa fiu, programul de 12/36 este un program lejer iar tariful de 3,5 lei NET este un tarif bun, avand in vedere ca tariful brut ajunge undeva la 5,6 lei/ora. Practic firma trebuie sa incaseze undeva in jur de 8 lei/ora ca sa isi acopere cheltuielile, ceea ce inseamna ca se incadreaza printre firmele care lucreaza corect.

      Sunt foarte multe firme care lucreaza pentru 6 lei/ora, nu platesc salariile la timp, inlocuiesc agentii dupa 1-2 luni (cat ii tin in proba), nu fac contracte de munca la angajati, nu platesc darile la stat, etc..

      Parerea mea este sa verificati toate aspectele, daca va sunt platite partile sociale la stat (CAS, sanatate, somaj, etc), daca conditiile de lucru sunt bune, daca sunteti tratati cu respect, daca sunteti platit la timp,..

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

  29. Vali spune:

    La BGS Divizia de Securitate, se muncesc 3 ture ZI/3 ture NOAPTE (a cate 12 ore tura) si 3 zile liber. Insumat se ajunge la o medie de 240 de ore/luna, uneori si 252, la 21 de zile lucratoare. Angajatii sunt platiti cu 3,80 lei sau 4 lei/ ora (depinde de obiectiv). In contractele de munca in schimb, fiecare angajat figureaza cu salariu de 800 lei brut si 630 net si o medie de 168-180 de ore (oficial 12/24, 12/48) Sa imi spuna si mie cineva daca asta e o chestie normala.

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 1

    • root spune:

      Este ilegal ceea ce face BGS. Sunt cazuri in care pe procesul verbal sunt trecuti agenti fictivi, ceea ce este si mai grav.
      Din pacate, BGS lucreaza pe tarife de peste 9-10 lei, ceea ce inseamna ca ei nu fac aceste ilegalitati pentru supravietuire, cum fac majoritatea firmelor de paza care au tarife de 6-7 lei, ci o fac pentru bani. Bani, bani, bani si mai multi bani.
      In repetate randuri am subliniat ca firmele care vin cu preturi joase trebuie eliminate pentru a nu distruge piata si pentru a nu obliga si alte firme ai caror patroni vor sa fie corecti sa scada preturile si astfel sa comita ilegalitati fortati de imprejurari si de supravietuire.
      Dar BGS o face pentru a castiga mai mult!!!!
      Sper ca in viitor sa dispara toate firmele cu preturi de 6-7 lei, iar cele care lucreaza cu tarife de 9-10 lei sa ofere agentilor de paza sporurile legale si sa elimine banii platiti la negru pentru care statul ar trebui sa incaseze cca. 60-65% din netul pe care agentul il primeste.
      Poate doar lipsa banilor, lipsa creditarii externe si cutitul ajuns la os sa oblige autoritatile sa forteze piata sa lucreze corect iar firmele sa cotizeze mai mult la stat.
      Eu sincer as trimite un control catre toate firmele de paza, iar cele care platesc la stat mai putin de 40% din cifra de afaceri comit ilegalitati si frauda.

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

  30. Robi spune:

    Am citit si eu comentariile si articolul de mai sus…toti tipa ca lucreaza ore de noapte si sporuri si asa mai departe.
    1. Nu va obliga nimeni sa lucrati intr-o firma daca nu va convin condiile…cel mai bine va dati demisia si punct, pentru ca sincer ar trebuie sa va interesati unde va angajati si este in proportie de 100% vina voastra ca va duceti la firme unde nu va da banii.
    2. Daca toate firmele ar plati sporuri si ore de noapte, putine firme isi permit sa plateasca 12 mil un agent si sa lucreze 12/36, sau 12/24-12/48 si ar da faliment iar 80% dintre noi ne-am pirde locurile de munca.
    3. Toti agentii de paza care lucreaza 24/48 sau fac peste 240 de ore pe luna, am curaj sa fac pariu ca din 240 de ore, cel putin 120 de ore le dorm in stile nesimtit ca acasa.
    4. Daca s-ar mari tariful pe ora in paza, beneficiar ar avea pretentii marite iar in paza nu am mai exista toti boschetarii, fara dinti, nespalati, betivi, si cu foarte multe probleme mintale. Asa ca din nou 90% dintre agentii de paza si-ar pierde locurile de munca.
    5. Am vazut ca toti vrei sa dati in judecat firmele, cel mai bine ar fi sa va dati voi pe voi insiva in judecata pentru grave tulburari psihice pentru ca nimeni nu te obliga sa lucrezi intr-un loc unde nu plateste. Ai vazut ca nu te-a platit ti-ai luat geanta si ai plecat, sau ai aflat ca nu plateste la fel nu mai te duci la servici…nu stati 10 luni fara plata si dupa aia aveti pretentii…sincer acolo voi sunteti prostii. Sunt foarte multe firme de paza in Romania, e de unde alege fiecare dupa competente.
    6. Ma enerveaza la culme foarte multe comentarii ale unor indivizii care privesc lucrurile doar din punctul lor de vedere si sunt ingusti la minte si nu privesc lucrurile din mai multe unghiuri. Acest site este foarte bun si foarte bine intentionat dar este stricat cu anumite comentarii scrise de oameni rau intentionati si analfabeti.
    7. Aveti grija ce vorbite de firmele unde ati lucrat sau lucrati, pentru ca in fisa postul este un paragraf in care e specificat ca daca angajatul defaimeaza imaginea firmei sau aduce prejudiciu imaginii…ATENTIE poate fi dat in judecata de firma respectiva…am intalnit cazuri.
    8. 80% dintre agentii de securitate nu isi fac treaba nici macar pe sfert sunt iresponsabili, lenesi si nesimtiti, nu au respect fata de nimeni, sfidatori si au numai PRETENTII…..OBLIGATII pauza. TOTI VOR DREPTURI in Romania, dar sa nu faca nimic.

    Cred ca ati inteles ideea mea, va rog daca doriti sa ma contraziceti incercati….dar am curaj sa va iau de mana pe oricare si sa mergem inopinant intr-un obiectiv in care lucrati si sigur din 5 agenti 4 nu sunt gasiti regulamentar.

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 4

    • EU spune:

      Robi,am impresia ca esti ori patron de firma,ori lingaul patronului si o sa-ti explic de ce:la un program de 24/48 ore la un salariu minim de 700 lei/luna cat a fost pana in februarie salariul net trebuie sa fie de cel putin 941lei(am exclus sambata,duminica,sarbatoarea legala).Altceva:daca lucrezi in paza si tu poti sa dormi 120 ore din cele 240,inseamna ca beneficiarul iti permite,ori eu la toate obiectivele unde am lucrat toti agentii erau monitorizat video .Mai spui undeva ca in paza sunt boschetari,nespalati,betivi si cu multe probleme mintale;aici te contrazic deoarece la angajare trebuie sa dai niste teste psihologice,sa faci o vizita medicala ca sa nu spun ca L333 si HG 301/2012 impun niste reguli atat la angajare,cat si in desfasurare serviciului.Inseamna ca patronului ii convine sa aiba angajati care dorm,betivi dezordonati ,ca sa-i dea afara dupa 2-3 ture fara sa-i plateasca,el ramanand cu banii(beneficirul doar trebuie sa plateasca,nu?).Si inca ceva,fisa postului ca si ROI trebuie sa respecte legislatia in momentul in care sunt intocmite;daca ar fi dupa tine,90% din firmele de paza ar fi tot prin tribunale,ca sa nu mai spun ca sunt firme care nici macar nu-ti dau sa semnezi acest document.Dar ti-am spus,eu am impresia ca nici macar nu esti agent scolarizat.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

      • Robi spune:

        Nu cred ca ai inteles prea bine ce am vrut eu sa spun…nu am zis ca sunt de acord ca oamenii sa munceasca atat si sa fie platiti cu 700 Ron, iar sa stii ca depinde de obiective cu dormitu, daca lucrezi intr-o cladire de birouri sau la acces si e activitate non stop in obiectiv normal ca nu ai cum sa dormi, dar eu vb de agentii care sunt la depozite, fabrici, hale, etc, crede-ma ca dorm poti sa imi spui tu ce vrei. Eu am subliniat clar niste aspecte, nu sunt nici patron, nici lingau, dar lucrez in paza si sunt si calificat, am vazut fel si fel de oameni. Iar examenele alea psihilogice sunt frectie la picior de lemn.
        Inca o chestie, eu nu m-am referit la firmele serioase care platesc la timp etc, ma refer la firmele care nu platesc deloc, ii muncesc 3-4 luni fara bani(aici sunt cei boschetari la care ma refeream) si sunt atat de prosti unii ca stau asa neplatiti cate 10 luni si dupa aia tot ei tipa. TU nu iti pui un semn de intrebare din ce traiesc oamenii aia atata timp? Ia gandestete?
        Eu nu stiu la ce firma de paza lucrezi si nici nu prea ma intereseaza dar vezi ca singur prin comentariul tau mi-ai dat dreptate ce am spus mai sus.
        Eu nu inteleg de ce te contrazici cu mine, Crezi ca am zis ceva ireal?
        Eu in paza nu am lucrat numai agent de paza am fost si sef de obiectiv la un moment dat…si daia am parerea asta atat de proasta despre oameni. CEL mai greu lucru este sa lucrezi cu oamenii, mai ales in domeniul asta si in Romania unde nu exista clar reguli stricte.
        Docamdata in paza legea permite sa fie un pic fentata de conducerea societatilor de paza dar nu stiu cat timp va mai dura.
        Intradevar poate am exagerat un pic cu procentele:)) recunosc dar m-a luat valu:)
        Eu din comentariul tau nu am inteles unde nu este de acord cu mine. Nu am spus ca sunt de acord ca sa se lucreze 240 de ore pe 700 ron, daia nu prea inteleg ce ai vrut sa spui. Te rog sa mai citesti odata si sa revii cu un comentarii dupa ce citesti atent.
        Repet inca o data am cam exagerat cu procentele si facut un pic abuz ca am generalizat ca dorm toti agentii, doar unii fac asta.
        Eu am fost sef de obiectiv cum am zis va doresc macar o saptamana sa fiti sefi cei care nu ati fost niciodata macar sefi de tura. Numai zis sa conduceti o firma de paza ca nici eu nu stiu cum se face asta, dar macar sef de obiectiv si sigur multi o sa imi dati dreptate.
        Sper ca nu te-ai suparat pe mine “EU” cu acest comentariu. NU SUNT DE PARTEA NIMANUI, AM SUBLINIAT DOAR NISTE ASPECTE CARE SE INTAMPLA in firmele de paza

        Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 1

  31. EU spune:

    Am fost si sef de tura,am fost si sef de obiectiv m-am ocupat cu instruirea agentilor,cu pontajul lor,cu angajarea lor,cu facturarea catre beneficiar asa ca stiu despre ce este vorba;dar eu nu am acceptat sa am agent in post mirosind a ,,otet,, cu tinuta necalcata sau nebarbierit;pe cei care i-am gasit asa,i-am trimis acasa si am stat eu in locul lor,dar a doua oara nu s-a mai intamplat asa ceva.Eu de la inceput le-am spus ca decat sa planga mama,mai bine sa planga ma-sa(stii si tu ca la control este sanctionat intai seful si apoi agentul).Probabil ca tu ai fost impiedicat sa faci asa ceva si d-aia esti un pic frustrat.Eu cand nu am fost lasat sa-mi fac meseria,am plecat.Adevarul este ca eu am si alta sursa de venit si nu m-am bazat pe cei 7-8-9-10-11 sute care le luam de la paza.

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 1

  32. vasile spune:

    EU LUCREZ IN FOSTA FABRIVCA RULMENTUL DIN BRASOV LUCREZ 12- 24 FARA TURE LIBERE ASTA INSEMNAND 240 ORE PE LUNA PT UN SALAR DE 670 PE LUNA CICA O SA-MI FACA PATRONUL CARTE DE MUNCA
    DAR DE UN TIMP BUN NIMIC CE POT SA FAC/ DEGEABA MERG ORIUNDE PT DREPTATEA MEA CA SE INCHID USIILE OARE PANA UNDE VOM AJUNGE CU ACESTE NEREGULI SI MINCCIUNI

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

  33. nicu spune:

    Ce motive poate a avea o firma de paza sa nu ofere fluturasul in mina?
    Il vezi cind ti se da banii si atita tot.

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 0 Thumb down 0

  34. Dacul83 spune:

    Va salut! Eu lucrez in Madrid la o firma de paza, OMBUDS SEGURIDAD, cu serviciul in palatul regal din Madrid. Norma minima e de 162 de ore pe luna iar tot ce trece peste e ora extra platita la 7,55 euro. Salariul minim e de 1027 de euro la care se mai adauga 200 de euro de sporuri, aproximativ 1200 de euro pe luna din care scazi cam 18-20% si ramai in mana cu 1000. La 240 de ore puteti face un calcul, 240-162 minimul = 78 de ore extra ori 7,55 de euro este 588,9. Deci, ca,1800 din care scazi cam 25%, ca iti trage mai mult. Eu vreau sa ma intorc acasa sa infintez o firma de paza, care sunteti interesati de asociere, lasati un mesaj. Doamne ajuta!

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 0 Thumb down 0

  35. ciprian spune:

    De ce va mai bateti capul?? 90% din firmele de paza au program de 24/48. Iar salariul… 720 Lei.. Sunt in situatia prezentata :)

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>