Salariul unui agent de paza

ACTUALIZARE 2014
CALCUL TARIF MINIM DE PAZA PT ANUL 2014

CALCUL SALARIU AGENT DE PAZA 2014


Supun atentiei un subiect atat de discutat pe internet si in viata de zi cu zi a agentilor de paza. Daca sunteti agent de paza sau agent de interventie sau lucrati in domeniu securitatii private este imposibil sa nu fost curios cat are salariul colegul de la o firma concurenta sau chiar cel care lucreaza cu dvs.

Vedem la TV si auzim ca agentii de paza din tarile dezvoltate au salarii de ordinul miilor de euro sau dolari si ne intrebam de ce oare in Romania este una dintre cele mai prost platite meserii cand munca de agent de paza este totusi o meserie calificata care necesita urmarea unui curs de calificare si cunoasterea legii 333 si a consemnului potului.

Responsabilitatile sunt deasemenea pe masura, intrucat nu putine sunt cazurile cand unui agent de paza i se dau sute de mii de euro in grija (parcuri auto, utilaje pe santiere, cladiri de birouri..etc), acesta raspunzand cu bunurile personale (casa , masina,..etc) in cazul in care se constata lipsa vreunui bun.
De ce la noi o femeie de serviciu, un gunoier, un muncitor necalificat de pe santier, un parcangiu (meserie inexistenta in acte dar des intalnita in centrul Bucurestiului) castiga mai bine decat un agent de paza ?
Sunt oare de vina societatile de paza? Legislatia? De ce la noi, unde infractionalitatea se apropie de cotele existente in Africa de Sud, meseria de agent de paza este desconsiderata?

Dar cat este salariul unui agent de paza?
Dintr-un studiu recent al pietei am tras concluzia ca salariile NETE variaza astfel (cu mici exceptii):
agent de paza: 800 – 1400 la o norma de 240 ore lucrate (tichete de masa incluse)
agent de interventie: 1200-2000 la o norma de 240 ore lucrate (tichete de masa incluse)

Ne punem intrebarea: firmele de paza se imbogatesc de pe urma agentilor?
Raspuns: Unele da, unele nu. Si aici depinde de tariful incasat de la beneficiar si bineinteles de beneficiar.

CA REGULA GENERALA IN ROMANIA: BENEFICIARUL cel mai profitabil pentru orice firma de paza este STATUL. El plateste cel mai bine si in general lui i se presteaza cele mai proaste servicii de paza adica agentii de paza care lucreaza la stat sunt cei mai prost platiti (vezi agentii din parcuri si de la institutiile publice).
Prin urmare firmele care au contracte cu statul se imbogatesc de pe urma agentilor de paza prost platiti.

Daca tariful pe ora de paza in Romania variaza intre 7,0 – 8,5 lei + tva pentru obiective cu grad scazut-mediu de dificultate (cladiri de birouri, parcuri auto, obiective industriale, blocuri, etc..), pentru parcuri, scoli, gradinite se plateste intre 12 si 16 lei / ora + tva pentru ca statul isi permite sa suporte costul ridicat din buzunarul cetateanului.

Daca facem un calcul simplu pentru un post cu program permanent: intr-o luna sunt in medie 30,5 zile x 24 ore/zi = 732 ore iar un tarif de 8 lei ora inseamna incasari lunare de 5856 lei.
Majoritatea societatilor folosesc 3 agenti/post, unui agent de paza revenindu-i 5856/3 = 1952 lei brut;
- 10% din acesti bani sunt in general regia societatii (uniforme, controale, telefoane/statii, logistica,..etc) deci ar ramane un salariu brut de 1756 lei.
- din 1756 societatea plateste aproximativ 384 lei la stat (partea societatii – cas, sanatate, somaj..etc) ramanand 1372 lei brut;
- reiese un salariu net de 996 lei la 240 ore pentru un tarif incasat de la client de 8 lei/ora.

Dumneavoastra cat aveti salariu? Ce norma lucrati? Ce atirbutii aveti? Considerati ca sunteti platit corect comparativ cu incasarile? Banii sunt platiti la timp? Cat aveti pe cartea de munca? (acesta e un aspect neluat in calcul de mai sus)
Asteptam opinii si pareri.

Iti place? Share pe Facebook:
Acest articol a fost publicat în Angajari personal, Joburi, Paza si protectie. Salvează legătura permanentă.

63 răspunsuri la Salariul unui agent de paza

  1. CEZAR55 spune:

    SALARIILE LA PAZA SANT DE 770 DE LEI BRUT , IAR UNELE SOCIETATI PLATESC LA 240 DE ORE 7OO DE LEI NET . DAR CEL MAI IMPORTANT LUCRU ESTE DATA DE PLATA A SALARIULUI CARE AJUNGE SA FIE DAT LA SFARSITUL CELEI DE A DOUA LUNI DE MUNCA , PE DATA DE 30-31 . SAU SE DAU BANII PE 168 DE ORE , IAR DIFERENTA , PANA LA 240 DE ORE , CAND SE POATE . LA PLECAREA VOLUNTARA , RISTI SA NU MAI IEI ULTIMUL SALARIUL .CA AMENDA DE PLECARE ! BINE CA SA TERMINAT CU CARTILE DE MUNCA , DURA LUNI DE ZILE PANA O RECUPERAI !!!!!!! IN REST , SA PAZITI BINE !!!!!

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 44 Thumb down 3

    • EU spune:

      Firmele de paza se imbogatesc de pe urma agentilor;sunt in stare sa fac pariu cu oricine,eu posed si dovezi;beneficiarul plateste normal(n posturi *24ore*30 zile)si firma de paza plateste la agent 8 ore*21 zile

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 29 Thumb down 4

  2. root spune:

    ATENTIE ca incepand cu luna mai 2011, Contractul Colectiv de Munca la Nivel National pe anii 2006-2010 prelungit pana in 2011 a fost REZILIAT (din mai 2011 – repet).

    Sporul de 1,2(20%) pentru munca calificata si toate celelalte prevederi care erau stipulate in acest contract NU MAI SUNT VALABILE.

    Prin urmare salariul minim al unui agent de paza este de 670 lei indiferent ca este calificat sau nu. Nu mai exista nicio prevedere legislativa in viguare care sa faca defierenta intre califcat si necalificat. Doar legea 333/2003 te obliga sa fi calificat daca vrei sa fi agent de paza. (conditie necesara – sanctionata cu amenda dc nu se respecta)

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 4

  3. marius spune:

    sunt angajat din octombrie mai exact 01 10 2011 si vreau sa va spun ca nici pana in ziua de astazi nu am primit salariul,este o bataie de joc.Sunt calificat cu atestat si am o incadrare de 670 ron exact ca un necalificat,oare ce se intampla cu legea romaneasca?

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 37 Thumb down 1

    • root spune:

      Unde sunteti angajat?
      Odata cu rezilierea contractului colectiv de munca la nivel national nu mai este obligatorie incadrarea cu 720 lei pentru ca nu se mai face nici o diferenta de salariu intre calificat si necalificat.
      In mod normal trebuia sa se plateasca salariul pentru luna octombrie in luna noiembrie dar probabil ca din lipsa de fonduri nu ati primit nimic.
      La ce societatea de paza lucrati?

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 1

  4. metro spune:

    Salut baieti lucrez la postul central la metrou in madrid si la 240 ore cistig 2276euro iar salariul de baza este 1436 euro cu toate sporurile incluse cum sa ma intorc vreodata in romania cu asa salarii

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 44 Thumb down 2

    • root spune:

      Te intorci cu bani multi sa TRAIESTI BINE !!!

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 22 Thumb down 3

  5. Ion spune:

    Areko Security-Bucuresti, fost Protect Security , medie 900 lei net/240h

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 5

  6. utu spune:

    iertati-ma dar pierdeti un lucru esential
    norma de lucru lunara in Romania este de 169,333 ore / luna in 2012
    L 53 din 2003 – Codul Muncii
    - ART. 111, (1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăsi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare
    - ART. 112 (2) Durata zilnica a timpului de munca de 12 ore va fi urmata de o perioada de repaus de 24 de ore.
    deci:
    - este interzis sa se lucreze ture de 24 ore
    - este interzis sa se lucreze 240 ore / luna
    dar cine ii asculta pe acesti colegi
    nimeni
    nici ITM
    nici Politia
    pe langa ca sunt prost platiti mai sunt si prost echipati si dotati
    cine ar putea face ceva pentru ei

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 43 Thumb down 1

    • root spune:

      Va rog sa urmariti cu atentie urmatorul articol din LEGEA 53/2003 actualizata in 2011.

      Art. 114
      (1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare.
      (2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
      (3) Pentru anumite activităţi sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă respectiv, perioade de referinţă mai mari de 4 luni, dar care să nu depăşească 6 luni.
      (4) Sub rezerva respectării reglementărilor privind protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă a salariaţilor, din motive obiective, tehnice sau privind organizarea muncii, contractele colective de muncă pot prevedea derogări de la durata perioadei de referinţă stabilite la alin. (3), dar pentru perioade de referinţă care în niciun caz să nu depăşească 12 luni.
      (5) La stabilirea perioadelor de referinţă prevăzute la alin. (2)-(4) nu se iau în calcul durata concediului de odihnă anual şi situaţiile de suspendare a contractului individual de muncă.
      (6) Prevederile alin. (1)-(4) nu se aplică tinerilor care nu au împlinit vârsta de 18 ani.

      Prin urmare, programul de lucru de poate sa depaseasca 48 ore/saptamana, cat timp angajatorul acorda periodic concedii fara plata angajatului (sau in incheie contractul de munca si face altul nou in aceeasi zi) astfel incat media la 3 ,6 sau 12 luni (dupa caz) sa nu depaseasca 48 ore/saptamana.

      Este greu sa faci 240 ore/luna si sa respecti repausul saptamanal, dar conform art. 114, programul de 12/24 este posibil timp de 8 luni si jumatate consecutiv daca se prevede in contractul colectiv de munca la nivel de unitate acest aspect.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 1

    • luena spune:

      Exista totusi o solutie pe care patronii firmelor de paza nu au cum s-o combata: in fiecare post agentii sunt obligati sa completeze intrun registru, un proces verbal de intrare si iesire din tura! Facand copie dupa fiecare proces verbal, agentul are dovada orelor lucrate si binenteles perioada din zi cand acestea sunt efectuate (ziua, noaptea, sambata sau duminica). In acest fel, la final de luna, atunci cand i se plateste salariul iar acesta nu cuprinde sporurile aferente zilelor lucrate (sambete, duminici si ore de noapte) dar si daca este platit pentru 170 ore in loc de 240 ore sau mai mult, depune sesizare la ITM. Va asigur ca patronul va plati pt. fiecare aceasta neregula pt. ca daca n-o va face, ITM-ul va cel tras la raspundere, la tribunal! Daca toti angajatii firmelor de paza ar proceda in acest mod, niciunui patron nu-i va mai arde sa-si insele angajatii!
      Deci, tot ceea ce va trebuie este curaj si rabdare ca pana la urma furturile din firmele de paza cauzate de patroni, vor fi apuse!
      Consultati cu atentie Codul Muncii in ceea ce tine de intocmirea CIM, cereti neaparat un exemplar semnat de patron, aveti foarte mare grija la tot ceea ce semnati, cititi cu atentie totul si nu mai acceptati sa lucrati fara forme legale! Ganditi-va la anii de pensie cand nu veti mai putea lucra si nici din ce sa traiti nu veti avea! Acceptarea salariului minim in CIM, va va aduce dupa 30-35 ani de munca, o pensie de 500-600 lei care nu va va ajuta deloc!
      Lucrez in Resurse Umane si stiu ce spun!
      Bafta multa!

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 0

      • EU spune:

        Eu am trimis 4 sesizari la ITM si stiti ce raspuns mi-au dat?Ca a amendat respectiva societate cu amenda contraventionala pentru neprezentarea documentelor la control conform art 23 din legea privitoare la Inspectia muncii;eu stiu ca in Codul muncii la art 264 se prevede inchisoare de la 6 luni la 1 an sau cu amenda penala pentru aceasta fapta(penal inseamna ridicarea licentei).Ma gandesc sa consult si un avocat sa-i dau in judecata si pe cei de la ITM sa RASPUNDA PENTRU FELUL CUM ISI FAC DATORIA

        Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 26 Thumb down 0

        • EU spune:

          Si inca ceva,eu le-am dat actele,nu am semnat contract de munca,in schimb la ITM exista inregistrat cu numar cu tot;oare cine o fi semnat in locul meu?

          Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 0

      • EU spune:

        Pana acum,doar 2 firme au fost serioase dpdv bani din cele 4 la care am lucrat:Bidepa si SSG.La DIOP pentru sef tura,la 240 ore platesc 650 lei,la Primera security la 240 ore nu iei nimic.Imi pare rau ca sunt fraieri care se angajeaza la astfel de firme

        Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0

      • Tavi spune:

        La firma mea NU se plătesc ore suplimentare ! Ni s-a comunicat să nu facem ore sulimentare, dar ne sunt programate! Nu intri în tură, înseamnă că nu-ţi asculţi şefii, că nu-ţi respecţi contractul!
        -Astea se bat cap în cap, dar se profită de faptul că avem o vârstă(peste 50) şi nu ne prea primeşte nimeni…
        -Mai este o chestie…Contractul e de 800 brut, ca la necalificaţi…
        -Sunt o mulţime de firme ce au în spate pensionari foşti securişti, cu relaţii şi pe asta se bazează…tupeul !

        Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0

      • viorel spune:

        daca tot comentezi asa de dur si nu analizezi toate circumstantele. precum si speta oamenilor care lucreaza in paza si care ofera servicii mult sub nivelul de plata fie el si 650 lei net, de ce nu iti faci firma de paza sau nu ii angajezi tu pe acei agenti care ii pui in post si in 20 min dupa ce ai plecat dorm, si tu ca persoana juridica rapunzi de integritatea unei persoane fizice/juridice. vine la interviu si este cel mai bun (cine ii face profilul psihoanalist??????). deci,,,,,,,, gandeste inainte sa vorbesti. daca nu esti subiectiv sau fustrat de ce nu facI referire la cei de la SALUB?????? MULT SUCINCI!

        Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 3 Thumb down 4

  7. anonim spune:

    eu lucrez la nova force la paza sondelor si castig la 210 ore 1100lei net+ 14bonuri…salariul minim care pot sa il iau este de 900lei la 180ore.Deci eu zic ca este cea mai corecta firma cu banii si servicile

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 8 Thumb down 11

  8. mihai gheorghe spune:

    Buna ziua,
    As dori sa cunosc care este substratul pentru care unele firme de paza au introdus urmatorul program de lucru:
    - 3 ture de 12 ore de zi, consecutiv;
    - 3 ture de 12 ore de noapte, consecutiv;
    - 3 zile (72 ore ) libere.
    La un post incadrat cu 3 oameni, intr-o luna de 31 zile inseamna:
    Tura 1: 264 ore
    Tura 2: 252 ore
    Tura 3: 228 ore

    Va multumesc.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0

    • root spune:

      Nu exista nici un substrat. Angajatii au solicitat acest program pentru a beneficia de cele 72 ore libere consecutiv. Dupa parerea mea este o prostie sa tii un angajat 3 nopti la rand in paza. Ce siguranta ai ca in cea de-a 3-a noapte agentul de paza nu doarme? Poate ca ii lasi un cd player cu melodia lui Connecter- Vara nu dorm.:)

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 20 Thumb down 2

  9. Victor Atanasie spune:

    Ma intereseaza cum sunt promovati in cadrul unei firme de paza angajatii.
    Am vazut agramati cu atestat care sunt sefi de obiectiv si simpli agenti care pentru a fi promovati au avut o singura cale:demisia.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 0

    • root spune:

      Fiecare societate de paza si protectie are propriul regulament de ordine interioara si propriile criterii de promovare a personalului. Sunt firme de paza unde chiar patronul/directorul este agramat si atunci ce pretentii sa ai de la agentul de paza…?
      Insa sunt si firme de paza care respecta orice salariat si care promoveaza pe baza criteriilor de performanta obiective.
      Din experienta va spun ca si agentii de paza pot fi persoane cu studii gimnaziale, care nu fac intotdeauna acrodul potrivit intre subiect si predicat, dar sunt foarte buni agenti de paza. Pe de alta parte, sunt persoane cu studii superioare care lucreaza ca agenti de paza si care sunt lenesi, nu stiu sa se impuna, nu sunt sprinteni si prin urmare sunt niste agenti de securitate foarte slabi.
      Daca nu esti agramat, nu inseamna ca stii sa faci paza si invers, o persoana care nu vorbeste 100% corect romaneste, nu inseamna ca nu este un bun agent de securitate.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 3

    • root spune:

      Ca sa va raspund direct la interbare, va spun ca promovarea unui agent de securitate se face pe baza urmatoarelor criterii:
      1. Punctualitate (nu intarzie niciodata)
      2. Tinuta (uniforma curata, camasa in pantaloni, barbierit, miros placut, tuns, etc..)
      3. Comunicarea (modul de a sti sa se prezinte, de a se face placut, de a discuta cu beneficiarul, clientii, vizitatorii, etc.)
      4. Supunerea si respectarea ordinelor pertinente din partea conducerii.
      5. Cunoasterea consemnului particular, general, a planului de paza si a legii.
      6. Identificarea punctelor vulnerabile ale obiectivului si aducerea la cunostiinta conducerii societatii angajatoare
      7. Memorarea personalului care lucreaza in obiectivul pazit.
      8. Lipsa abaterilor
      9. Propuneri menite sa imbunatateasca serviciul de paza chiar si cu un cost mai redus.

      Daca exista un agent de paza care sa exceleze la toate punctele prevazute mai sus, orice firma de paza care are un director cu bun simt, trebuie sa il promoveze.

      Cateodata, in special in firmele mari unde patronul nu se implica direct, a fi prea bun nu inseamna ca o sa si promovezi pentru ca cel care te promoveaza isi risca propriul post. Aici trebuie sa fi smecher si sa arati ca poti atat cat trebuie ca sa te promovezi si apoi pe masura ce cresti, sa arati din ce in ce mai mult astfel incat cel care te vede sa nu creada ca iti este inferior.(asta e greseala de baza a multor oameni capabili)

      Fii destept dar si “smecher”!!!

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 1

      • EU spune:

        root te contrazic;la Primera security nu conteaza daca ai scoala,daca cunosti legislatia,daca ai tinuta in ordine sau ce mai scrie in legislatie.Principalul este sa stii sa torni ca pe vremuri(exemplu Pascu Dafina,fara atestat dar este angajata de 3 ani si a ramas,in schimb multi cu atestat au disparut dupa 2-3 luni)

        Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 1

      • ploiestean spune:

        Pai cine sifoneaza mai bine k madam pascu>??????sa ii dea dupa sufletul ei..si tot raul facut sa i se intoarca..nici nu ajungeam acasa k stia patronul si la ce ora mi-am suflat nasul…si blonda la fel…cine se aseamana se adunaa…vai de capul lor..la mine e temporar acest job pt ca am ramas faa permis…apoi…

        Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

  10. Cornel spune:

    Eu pazesc autoturisme in valoare de 700000 de euro poate si un 1000000 de euro , fara sediul firmei si etc la un salariu de 866 lei pe luna. Firma la care lucrez una din top 5 firme de paza de la noi , este foarte mult in afara legi. Dar la fel ca la firma precedenta salariul mereu minim , dar eu nu fac minim fac mai mult am luni cand fac 1200lei dar in fie care luna 866 dar trecut in contract 720lei ILEGAL . Ziua de salariu 20 .. de 2luni il primesc pe 30 si diferenta data in mana asa ilegal bine asta de la inceput in mana pe 01-05 ale luni .
    Fara spor de noapte eu lucreaz noaptea
    Multe si multe vai de noi…….. fara aia fara aia dar fa datoria fata de cel ce il pazesti si fata de cel ce ma plateste. Omul ce angajeaza o firma nu are nici o vina , iar datoria este facuta 100%100 ….dar firma ma crede sclav

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 2

    • root spune:

      Daca ar fi sa lucram corect, tariful orar pentru serviciul de paza cu agent ar trebui sa fie peste 15 lei + tva. Din pacate, traim intr-o jungla, unde lupta pentru supravietuire primeaza, iar tarifele sunt derizorii comparativ cu alte state civilizate, totul datorandu-se mentalitatii poporului nostru si modului in care am fost obisnuiti sa traim si sa profitam. Suntem un popor latin, in care rromii reprezinta o minoritate majora, iar cuvantul hot este mai mai des pronuntat decat in oricare stat european.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 1

      • ene mihai spune:

        o alta problema este legislatia in domeniu, de ex. cand prinzi un hot si politia nu are ce sai faca deoarece a furat pina intr-o mie de ron in concluzie mai repede te apuci de furat decat a munci

        Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 3

  11. claudiu spune:

    Buna am cursul de calificare de agent de paza,si asi vrea sa stiu daca nu am muncit ca agent de paza, acesta expira si trebuie sa dau examenul inca odata? Multumesc

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 2

    • luena spune:

      nu, nici vorba! atestatul primit in urma efectuarii cursului de calificare ca agent de paza, ramane valabil, for ever!

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1

    • florin spune:

      CLAUDIU NU MAI DAI NICI UN EXAMEN… DAR EU TE-AS SFATUI SA NU MERGI SA LUCREZI IN DOMENIU DE PAZA CA, OBLIGATIILE SI RISCURIILE SUNT MARI FATA DE CUM AR TREBUI SA SA FIE PLATITI AGENTII DE PAZA

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Legiuitorul spune:

    ITM calcul salariu 29.10.2012 ( jpg 1 din 2 )
    http://www.paza.me/wp-content/uploads/2012/11/itm-calcul-salariu-jpg1-din-2_4c7cb0dee72a2c.jpg

    ITM calcul salariu 29.10.2012 ( jpg 2 din 2 )
    http://www.paza.me/wp-content/uploads/2012/11/itm-calcul-salariu-jpg-2-din-2_431b7c0928b3ea.jpg

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 3

  13. NICU spune:

    In Romania agentii de paza/securitate sunt tratati ca sclavi de catre firmele de paza. Acest lucru reiese din salariile acordate agentilor si din programul de lucru pe care acestia il au de efectuat. Muncesc multe ore si sunt platiti foarte prost, aceasta fiind o meserie calificata totusi, in raport cu raspunderile cu care sunt investiti.
    Atunc vin si intreb: Daca Codul Muncii prevede clar numarul de ore maxim, care poate fi efectuat de catre un angajat, de ce acest lucru nu se respecta? Daca norma de lucru intr-o luna, a fost stabilita la 170 de ore/angajat, de ce acest lucru nu este respectat si se ajunge ca un angajat sa presteze chiar si mai mult de 240 de ore/luna, timpul de munca suplimentar fiind platit ca orele normale de program?
    Oare Codul Muncii e lege pentru unii , iar pentru altii nu?
    Consider ca a venit timpul ca aceste lucruri sa fie indreptate si ca ar trebui ca organele competente sa reglementeze aceste lucruri, ca aceasta meserie sa se desfasoare sub un cadru strict legal si nu la bunul plac al firmelor de paza care de multe ori incalca legea.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 2

    • root spune:

      Iata un comentariu pertinent care subliniaza un lucru exterem de important si anume ca majoritatea firmelor de paza din Romania incalca Codul Muncii.
      Personal, am analizat aceasta problema in detaliu si am concluzionat ca daca o firma de paza respecta prevederile codului muncii, trebuie sa solicite un tarif de minim 9.63 lei/ora + TVA. Va invit sa vizionati articolele:
      Salariul agentului in 2013 in conditiile de 800 lei brut/luna
      Salariul agentului in 2013

      Asadar, cum protejeaza statul firmele de paza care vor sa lucreze corect? Lasandu-i pe altii sa incalce legea si sa le faca concurenta neloiala, permitandu-le sa practice tarife de 6-7 lei/ora+ tva???

      Domnilor de la Garda Financiara, Anaf, Politie Economica, Itm si restul organelor competente spre a solutiona aceasta problema,
      -De ce nu faceti controale care sa vizeze STRICT tariful orei de paza pravazut in contract? Si de aici lucrurile sunt simple:
      a) Daca este sub 7 lei, frauda este foarte mare, cu facturi fictive si deduceri frauduloase de TVA, pentru ca numai asa isi pot platii agentii de paza la negru;
      b) Daca este intre 7 si 9 lei, nu se respecta codul muncii;
      c) Daca este peste 9 lei, lasati-i sa lucreze, pentru ca ei lucreaza corect si isi platesc angajatii corect.

      ATAT DE SIMPLU ESTE si veti vedea ca sunt multi, peste 98% cu tarife sub 9 lei/ora+tva si peste 85% cu tarife sub 7 lei/ora+tva.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 2

  14. Pingback: Firme de paza care incalca codul muncii | Firme de paza | Serviciile de paza si protectie din Romania

  15. ticuta badinoiu spune:

    Am fost angajata la SC PRIMERA SECURITY la interviu mint de ingheata apele una spun alta fac te angajeaza cu contract pe perioada nedeterminata fara atestat si te platesc la anu si la multi ani schimba angajatii in fiecare luna astea sunt firmele de paza isi bat joc de oameni a am uitat in cotract programul este de 8ore zilnic si noi munceam 24 de ore pe luna 240ore cu 770ron pe care nici nu tii dau de aceia schimba angajatii ca pe sosete

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 1

    • EU spune:

      Ticuta vezi ca de la un timp se tot desfasoara controale la aceasta firma;ar fi bine sa faci si tu sesizare la ITM pentru ca eu consider ca se vor satura si acestia si vor aplica o sanctiune mai drastica lui Bostanaru

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

  16. X-UL spune:

    fratilor nu va plangeti datii in judecata si certile daune am trecut si eu prin atatea si inca mai trec si in prezent dar eu ma bucur ca ei fac abuzuri…..si stiti dece?pt ca o sa piarda asa ca nu-mi fac griji important e sa sti ce sa ceri in instanta si sa ai grija ce semnezi!!!!

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 5 Thumb down 2

  17. X-UL spune:

    pai primul pas cand te angajezi ceri copie dupa contractul de munca daca treaba nu merge bine si te da afar sau iti dai demisia ceri cartea de munca cu perioada lucrata dupa care daca nu primesti ce scrie in contract anunti itm-ul care normal ca e mana in mana cu ei si in ceele din urma timiti o scrisoare recomandata la tibunalul civil cu confirmare de primire care sa contina copie dupa cartea de munca cu perioada lucrata la firma si o scrisoare in care iti ceri drepturi salariale,daune morale,cheltuieli de judecata,ceri statul de plata in care semnezi cand primesti drepturile salariale,procesul de predare primire a posturilor in care ati lucrat o sa dureze procesul un pic dar merita si nu trebuie nici avocat daca sti ce sa ceri! asa ca succes!eu am reusit

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 2

  18. Fumor C-tin spune:

    Toate problemele angajatilor din paza le va rezolva ASOCIATIA PROFESIONALA A ANGAJATILOR DIN PAZA(sindicatul celor din paza.www……ro.Adresativa ci incredere.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 3

    • gaby spune:

      Ce asociatie frate ??? Ca eu acum 2 ani am vrut sa infiintez sindicatul national al agentilor de paza din Romania , sponsorizat de sindicatul Meridian si nu am putut face nimic din cauza piedicilor puse de catre guvern …. Ce asociatii ???/ Alea va mananca banii degeaba, stai linistit !!!!

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 3 Thumb down 0

  19. Tyby spune:

    240 de ore,spuneti d-voastra ? …domnilor, un amic de-al meu lucreaza si cate 268 de ore pe luna.. lucreaza cate 16 0re{o zi da,una nu},iar in wekend 24… apoi mai face si suplimentar … si este platit cu 3 lei pe ora ! asta …nu e trai .

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 3

  20. Adi spune:

    Salut lucrez in paza de 4 ani, am vazut foarte multi agenti de paza care de mai de care, dar si firme de paza unele serioase altele mai neserioase.

    Problema in Romania este ca nu poti lucra legal nica daca vrei, spunea cineva intr-un comentariu anterior ca sa lucreze legal sa dea bani sporuri, da sunt de acord dar daca firmele de paza ar cere minim 10 lei pe ora peste 80% dintre agentii de paza si-ar pierde locurile de munca si nici macar aia 800 ron nu ar mai avea de unde sa ii primeasca. Sunt foarte putini beneficiari care si-ar perminte sa plateasca atatia bani. Iar daca beneficiaru ar plati atatia bani ar avea pretentia sa aiba agenti nunai unu si unu.
    Eu zic sa gandim un pic inainte sa vorbim…toata lumea striga codu muncii in sus in jos drepturile angajatului…dar drepturile firmelor cine le striga( ma refer la firmele corecte si legale nu alea facute peste noapte si numai pe pile in contracte cu statul).
    Angajatul nu stie in ce consta activitatea de conducere a unei firme de paza, suma pe care este incheiata contratul s.a.m.d..
    Inca un aspect…NIMENI nu este obligat sa lucreze in paza daca nu ii convine…la angajare ati fost de acord si cu programul si cu salariul nu stiu de ce se comenteaza asa tare.
    Eu inca lucrez in paza si peste 90% din colegii pe care ii am sunt niste puturosi, nu vor decat sa doarma, sa triseze nu le pasa de servici, dorm, cu bautura nu prea i-am vazut ce e drept. Calitatea agentilor de paza este foarte slaba…uitati-va si dvs sa vedeti ca unde este un agent de paza echipat cum trebuie prezentabil care isi da intereseul la locul de munca este si bine platit si multumit…eu unul sunt. Lucrez intradevar 240 de ore dar nu trag la jug si nici nu sparg betoane pe santier sau cine stie STAU fratilor si sunt atent sa nu se fure si sa fie alte probleme. EU unul sunt multumit.
    Sunt de acord cu anumite comentarii de mai sus sunt firme de paza care i-au o groaza de bani pe ora ma refer la firmele mari si isi bat joc de oameni nu le da salariile se poarta urat cu ei e pacat multi dintre ei sunt oameni simpli si amarati. si pot enumera cateva firme care nu platesc daca vreti. Este de vina si angajatu pentru ca inainte sa se angajeze nu verifica firma la care se angajeaza sa vada e serioasa platesc nu platesc, conducerea este ok sau sunt niste idioti etc.

    Ca in orice domeniu sunt riscuri pe care ni le asumam….dar in general in domeniul asta nu numai firmele de paza sunt problema. Parerea mea este ca daca agentii si-ar face treaba cum trebuie si s-ar angaja la o firma serioasa nu cred ca ar avea problema. Nu cred ca toate firmele de paza nu dau banii, adica de unde tot ar avea atatia oameni, unele au sute de angajari. Oare stau si ma gandesc acesti oameni care nu primesc banii nu cumva au si ei o parte din vina? Nu stiu dar sunt niste articole si niste comentarii aici care sunt scrise de oameni care nu au lucrat in paza sau daca au lucrat au avut numai ghinion si au dat numai de firme neserioase.
    Sper ca nu deranjez pe nimeni cu comentariul meu dar sunt realist…si ar trebui sa fiti si voi si sa judecati lucrurile si din alt punct de vedere nu numai din prisma angajatului sau angajatorului

    Comentariu foarte vizionat. Thumb up 7 Thumb down 13

    • unu din multime spune:

      sper sa iesi la pensie din meseria asta. sa te vad pe la 55 de ani …cam cit de demn si orator vei fi. “succesuri ” in activitate. Sper ca stii faptul , in UE meseria asta e bine platita.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 3

    • root spune:

      Ati gresit afirmand ca beneficiarii nu au bani pt 9-10 lei/ora + tva, dar aveti dreptate ca actualii agenti de paza nu vor face fatza cerintzelor si vor fi someri.
      Personal cred ca paza umana trebuie optimizata, dublandu-se de sisteme video monitorizate 4g in dispecerat, reducandu-se dispozitivele de paza si implicit costurile totale. In final, paza umana ce ramane poate fi recompensata la valoarea de 9-10 lei/h+tva.

      cu stima,
      admin paza.me

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 1

  21. Adi spune:

    Scuze pentru micile greseli gramaticale, am scris pe fuga

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 3 Thumb down 5

  22. Adi spune:

    Am uitat sa precizez ceva…zicea cineva ca sa faca copie dupa procesul verbal de predare primire…din cate stiu eu si va rog si pe voi sa va interesati dar eu stiu ca documentele de la post ( registrele) sunt documente cu caracter secret si publicarea acestora se pedepseste penal. Registrele in mod normal ar trebui sa fie ale BENEFICIARULUI si nu ale firmei de paza. Repet nu sunt sigur ar asa mi-a zis un prieten politist.

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 6 Thumb down 5

    • EU spune:

      Adevarat,dar numai in cazul in care exista acest registru care,in momentul in care este numerotat,snuruit si sigilat primeste statutul de document cu regim special.Ori eu cunosc aceasta firma despre care am mai scris ,unde predarea primirea serviciului se face pe coala format A4 dupa care se face o copie pentru beneficiar,originalul luand-ul patronul firmei de securitate.

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 4 Thumb down 2

  23. Alin spune:

    De ce firma di cluj napoca real international security plateste oameni cu 700 ron la 250 -240 ore lunare lucrate cum isi permite ca in loc de 4 oameni pe post sa fie 3 si in contract sa scrie 168 ore,iar restul sa nu fie platite.Atentie ITM Garde financiara…ce faceti ..? Lucrati cu infractori ai acoperiti de asi permit asemenea lucruri si ca aceasta firma mai sint destule in cluj napoca.Acestea ai inseala pe muncitori si inseala si statul faceti un control la toate firmele de paza din cluj napoca si veti ramane inmarmuriti de ce veti descoperi…sa nu vina Bucurestiul sa le faca ca vati face de rusine si poate multi veti ramane pe drumuri.Va urez succes

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 1

  24. Robi spune:

    Salut… ma bucur ca exista un asa site bv. Dar pacat ca nu este prea activ…ar trebui mai multe informatii utile. Si facut cumva sa arati si partile de ce sunt salariile astea in paza.
    Nu stiu de ce Patronatu firmelor de paza…nu reglementeaza problema cu firmele care presteaza servicii de paza cu 5-6 lei pe ora si tine oamenii la negru. Daca ar fi cum ati zis si voi tarife de minim 9 lei pe ora altfel ar sta lucrurile in paza cu salariile….dar s-ar si inbunatati calitatea umana, nu ar mai fi in paza toti betivii si daia vai de mama lor fara dinti in gura si jegosi, or sa creasca pretentiile la beneficiar.
    O sa fie nevoie ca agentu de paza sa cunoasca pe calculator sa fie prezentabil, poate sa stie si o limba straina.
    Sunt unii care muncest de luni pana vineri 10 ore pe zi minim ca soferi, in fabrici, sau in productie, si au maxim 10 mil. E greu pentru toti, masuri de austeritate peste tot…doar baetii destepti fac bani acum cum se spune.

    Succes

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 3 Thumb down 3

  25. ion spune:

    Salariul unui agent de paza este intre 800 si 1400 de lei net?Poate in Bucuresti este posibil dar in provincie salariul incepe de la 600 de lei net.Imi puteti recomanda o firma serioasa din Pitesti care ofera un salariu decent?Va multumesc.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 2

  26. Yoo spune:

    Magazinul Auchan,paza proprie (agent de securitate) salariu 1000 ron incluse bonurile de masa.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 2

  27. io spune:

    Mai copii. Nu credeam ca am sa ma intorc in paza, dar viata este cum ti-o vrea “cineva”, cu acordul tau sau nu. Nu vorbim de scoala aici ci de experienta. Daca ai un eveniment major in obiectiv, nu conteaza ca ai 770 sau 1200 la 168 de ore. Raspunderea este numai si numai a ta si tine minte: “Niciodata nu vei fi ajutat” Servici usor baieti si fete din paza.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0

  28. vox leges spune:

    Fratilor hai sa ne unim sa formam sindicatul ag de paza

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 0

    • vox leges spune:

      0761055100 pentru cei care vor sa faca parte din acest sindicat

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0

  29. root spune:

    http://www.paza.me/salariul-unui-agent-de-paza-in-anul-2014/

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 2 Thumb down 0

  30. anonimus48 spune:

    Asa este in Romania .Intrebati-va citi muncitori lucreaza pe salariul minim brut pentru anu mai plati taxe la stat .Aici trebuie intervenit ,dupa aceea sa vorbim.

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 3 Thumb down 0

  31. Andrei Gheorghe spune:

    Sunt directorul unei societati de paza cu capital de stat.
    Afirm urmatoarele despre societatile de paza private :
    -practica un tarif care nu poate acoperi cheltuielile salarial +materiale;
    -tariful mic practicat genereaza:
    -nerespectarea normei legale de munca;
    -munca la negru;
    -evaziune fiscala.
    In concluzie in sistemul serviciilor de paza este un haos total,necontrolat de stat, in care:
    -se practica sclavia ,,moderna”;
    -de eludeaza legile statului;
    -se obtin profituri uriase.
    In acest sistem ,,ticalosit” singurii ,,perdanti” sunt angajatii si ,,saracul” stat care nu este capabil sau nu vrea sa gestioneze problematica serviciilor de paza.
    Consider ca neputinta este cauzata de unele aspecte nevazute ca:
    -actionariatul real din spatele actionarilor inscrisi la registrul comertului;
    -contributii substantiale la incheierea si mentinerea contractelor;
    -alte contributii demne de a fi verificate de institutiie abilitate.

    Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0

    • root spune:

      Domnule Gheorghe Andrei, ne puteti spune care este tariful practicat de Municipal Security si care sunt principalii clienti ai societatii dvs.?
      Totodata este interesant cat platiti dvs. un agent de securitate si cate ore lucreaza acesta lunar. Fiind o societate infiintata de municipalitate, probabil pentru paza propriilor obiective si avand un profit de cca. 5% din cifra de afaceri, banuiesc ca platiti toate sporurile legale: ore de noapte 25%, ore suplimentare 75% (chiar si cu 4 agenti/post) tot aveti 15-20 ore suplimentare / luna, spor de week-end, spor de 100% pt zile libere dclarate oficial, concedii etc..
      Cat cereti Municipalitatii /ora pentru a putea lucra corect si pentru a avea si un profit de 5%? Tariful este peste 9,5 lei/ora + tva?
      Asa cum am mai spus, probabil de aici trebuie inceput prin a examina care este valoarea contractelor actuale de paza a firmelor din Romania si a actiona in functie de aceste tarife.
      Cine lucreaza sub 8 lei + tva nu are cum sa plateasca toate cheltuielile (directe si indirecte) si sa ramana si cu un profit de 5%.

      Comentariul este indragit de vizitatori. Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 1

  32. lop spune:

    Sunt altii care lucreaza pe 3,4 lei pe ora:))) Si voi vorbiti de 7 8 9 lei:)))

    Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 0

    • root spune:

      3,4 lei/ora este salariul net al agentului de paza. Aici se discuta despre tariful pe care-l incaseaza firma de paza pe ora. Din acest tarif se scad cheltuielile (regia societatii = personal tesa, conducere, controale, benzina, dispecerate, asigurari, uniforme, dotari,etc..), se scad impozitele (cca 70% din salariul net), profitul si apoi se ofera agentului de paza salariul net.
      Problema majora este ca multe firme de paza solicita un tarif foarte mic ca sa poata supravietuii pe piata si le ofera agentilor de paza salarii de mizierie – 3 lei/ora net…

      Comentariul de mai sus este util? (DA sau NU): Thumb up 1 Thumb down 1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>